ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ | ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ | ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«Η υποκριτική δεν είναι συγκίνηση»
Σάνφορντ Μάισνερ
«Η ζωή χτυπά και συνθλίβει την ψυχή και η τέχνη σου θυμίζει ότι έχεις μια»
Στέλλα Άντλερ
Ήμουν πολύ έντονος. Νομίζω ότι είναι προνόμιο να είσαι ηθοποιός.
Ελιά Καζάν
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ
Οι ηθοποιοί αντιμετωπίζουν δύο βασικά θέματα που τους εγκλωβίζουν σε μια μανιέρα ή στυλ που καταστρέφουν τη δημιουργική και επαγγελματική τους εξέλιξη.
Η τεχνική που προσπαθεί σε κάθε θεατρική και κινηματογραφική εργασία, εκπαιδεύει τον ηθοποιό σε μονοπάτια ανάδειξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων.
Το σύνολο των εργαλείων που έχει το πρόγραμμα είναι βασική στην αληθινή έκφραση και την επικοινωνία των ηθοποιών. Τους οδηγεί να δείχνουν το πραγματικό τους δυναμικό και να εργάζονται με αυτό το αποτέλεσμα και αποτελεσματικά.
Δημιουργήθηκε με την προοπτική να ελευθερώσει τον ηθοποιό από κάθε άγχος και αμφιβολία που νιώθει για τα εκφραστικά του μέσα και την προσωπικότητά του. Στηρίζεται πάνω σε Μεθοδολογία με βήματα που σταθεροποιούν την εργασία και το αποτέλεσμα της μελέτης του πάνω στις ιστορίες και τους Ρόλους.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκινά με την επανάληψη ασκήσεων επικοινωνίας και την αυτοδυναμία της έκφρασης του ηθοποιού. Επικεντρώνεται στην Κίνηση, την Δράση και την Αιτία της Συμπεριφοράς των Χαρακτήρων και τις Σχέσεις τους. Οδηγεί στην Αλήθεια και τη Δύναμη επί της Σκηνής. Καταργεί το σωστό και το λάθος ως νοοτροπία και καθιστά την κάθε έκβαση της σκηνής ως Συνθήκη.
Με τη συγκεκριμένη μεθοδολογία μαθαίνουμε να ζούμε κάθε στιγμή και να αφήνουμε την ιδέα του αποτελέσματος. Μαθαίνουμε τι σημαίνει πραγματικά να “κάνουμε” (act-ing) και να απαντήσουμε ειλικρινά σε μια δεδομένη στιγμή με βάση την πληροφορία και την ενέργεια που παίρνουμε από τον συνάδελφο ηθοποιό. Μέσω του αυτοσχεδιασμού, η συναισθηματική αλήθεια και η προσωπική απόκριση του ηθοποιού μαθαίνουν να αντέχουν την αυθεντικότητα μέσα σε μια συγκεκριμένη συνθήκη σκηνής. Μόνο με αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνουμε τον ορισμό της πραγματικής δράσης, που είναι να ζήσουμε ειλικρινά κάτω από τις δοσμένες συνθήκες του κειμένου.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια συγκεκριμένη σειρά μεθοδικών ασκήσεων που μοιράζονται οι ηθοποιοί σε ζευγάρια. Η επιτυχής κατανόηση και η εκτέλεση κάθε άσκησης είναι ουσιαστικής σημασίας για την επιτυχία του επόμενου και ούτω καθεξής. Η θεματολογία της τεχνικής καταστεί τον εκπαιδευόμενο ικανό να καταλάβει και να εφαρμόσει τη δύναμη των σχέσεων, των στόχων, των εμποδίων και των προσωπικών επιθυμιών του Χαρακτήρα.
ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο στόχος του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι μια σαφή κατανόηση των ενεργειών και να μεταφραστούν στην πράξη μέσω των εμπειριών στη σκηνή με την επιτυχή εφαρμογή της υποκριτικής. Έτσι, δημιουργείται ένα ισχυρό θεμέλιο γνώσης και πράξης που τον κάνει ανταγωνισμό ηθοποιό με αυτοπεποίθηση, ήθος και εσωτερική ασφάλεια.
Η τεχνική της υποκριτικής είναι ένα σύστημα δομημένων αυτοσχέδιων για την ανάπτυξη της συγκέντρωσης και της δημιουργικής φαντασίας, την ένωση των αισθήσεων και των παρορμήσεων και την εφαρμογή της «πραγματικότητας του να κάνω» στην πρόβα και την παράσταση ή το γύρισμα.
Η αληθινή υποκριτική εξαρτάται από την παρορμητική συμμετοχή του ηθοποιού σε αυτό που συμβαίνει γύρω του. Η τοποθέτηση του ηθοποιού τεχνικά έχει γίνει για τον ηθοποιό ώστε να σχεδιαστεί η ικανότητα του εδώ και τώρα.
Η προσέγγιση της τεχνικής εκπαιδεύει τον ηθοποιό να «ζει αληθινά κάτω από δοσμένες συνθήκες», να ανακαλύπτει ή να δημιουργεί προσωπικά σημαντικές απόψεις σε σχέση με τον (γραπτό ή αυτοσχέδιο) λόγο και να εκφράζει αυθόρμητες ανθρώπινες αποκρίσεις και αυθεντικό αίσθημα με την άριστη έκφραση της αλήθειας. .
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μ 1.1
Στο πρώτο βήμα συναντάμε την “Πραγματικότητα του να κάνω”. Αυτή είναι το θεμέλιο της προσέγγισης κάθε ρόλου. Η εκπαίδευση ξεκινά με τη βασική άσκηση που ονομάζεται «Η άσκηση της αλήθειας». Αυτή η θεμελιώδης άσκηση μας εκπαιδεύει στη συνήθεια να ακούμε πραγματικά, να φεύγουμε από την προσωπικότητά μας και την καθημερινότητά μας, αφήνοντας τον εαυτό μας ευάλωτο και αληθινό σε κάθε απόκριση. Ασκήσεις με δομημένο αυτοσχεδιασμό και συνθήκες ασκούμαστε στην ενεργητική ακοή, την αληθινή συμμετοχή και τη φυσική συμπεριφορά. Παιχνίδια με στοιχεία και αντικείμενα συντονίζουν την προσοχή μας με το εδώ και το Τώρα και δημιουργεί τη ροή των καταστάσεων. Μαθαίνουμε επίσης, πως ενεργοποιούμε τον εαυτό μας και τον συμπαίκτη μας μέσα από ερεθίσματα και αποκρίσεις με αλήθεια και στόχο.
Μετά την άσκηση της Αλήθειας, περνάμε στο επόμενο βήμα με την ανεξάρτητη δραστηριότητα που δημιουργείται πάνω στη σκηνή. Αυτό το εργαλείο της τεχνικής οδηγεί σε έναν περίπλοκο, δομημένο αυτοσχεδιασμό στον οποίο εκτελείται η αμοιβαία συμπεριφορά με έναν αληθινό, απρόβλεπτο τρόπο από στιγμή σε στιγμή. Οι συνήθειες που αναπτύσσονται μέσω των ασκήσεων εφαρμόζονται περιοδικά στην πραγματική σκηνή. Ακολουθεί η άσκηση που μας τοποθετεί στην έναρξη της «συναισθηματικής» προετοιμασίας για έναν ρόλο.
Μέσα από τους δομημένους αυτοσχεδιασμούς, αποκτούμε τη γεύση της σκηνικής παρουσίας με προσοχή, συγκέντρωση και δημιουργικότητα.
Μ 1.2
Ακολουθώντας τη μεθοδολογία της τεχνικής, σε αυτή τη φάση ερχόμαστε σε επαφή με τον τρόπο ανάγνωσης του κειμένου μιας σκηνής και τον τρόπο να εφαρμόσουμε την τεχνική μέσα από τις δοσμένες συνθήκες. Δοκιμάζουμε τα εργαλεία μας με στόχο να μάθουμε να ακολουθήσουμε τη ροή, τον συμπαίκτη και το κείμενο. Αλλάζουμε τις συνθήκες και εκπαιδευόμαστε στην πολλαπλή και σύνθετη ζωή των Χαρακτήρων. Κατανοούμε με ασκήσεις και πρακτικές την σημασία του αιτήματος του συμπαίκτη μας και βρίσκουμε τρόπους διαχείρισής του.
Με δομημένα παιχνίδια και παγίδες ενεργοποιούμε την ουσία της σκηνής. Ενεργοποιούμε κάθε αίσθηση και υλικό της σκηνής.
Στο σημείο αυτό, είμαστε σε θέση να δοκιμάσουμε μια σειρά τεχνικών εργαλείων της τεχνικής που μας οδηγεί στη συναισθηματική συμμετοχή και την ενσυναίσθηση. Φτιάχνουμε πλάνο για τη σχέση των ρόλων μας και εφαρμόζουμε τη συμπεριφορά της συνθήκης. Μοιραζόμαστε με αυθορμητισμό τα αισθήματα και τις πράξεις που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση.
Κρατάμε ημερολόγιο ασκήσεων συμπεριφοράς και οργανώνουμε τον Στόχο της σκηνής. Ακολουθούμε την ενέργεια της και φτάνουμε με κλίμακα δράσεων στο τέλος της με έξοδο.
Εισαγωγή στη δυναμική της αμοιβαίας αλληλεπίδρασης, εμπιστοσύνης και δημιουργίας των Σχέσεων και των Ρόλων.
Μ 1.3
Στο στάδιο αυτό, ασκούμαστε στη δημιουργία Δυσκολιών / Προκλήσεων και τη Διαχείρισή τους. Μέσα από κάθε σκηνή και σχήματα, μαθαίνουμε να ακολουθούμε την Έκπληξη, το Αναπάντεχο και τη Μετάλλαξη των Καταστάσεων, των Συνθηκών και των Σχέσεων. Η αληθινή στάση και η ζωή του χαρακτήρα του προκύπτει από τη σύνδεση των ηθοποιών, την ακολουθία του μίας στις δράσεις του άλλου και τη φυσικότητα των ανθρωπίνων συμπεριφορών.
Στο τέλος του έτους παρουσιάζονται δύο έργα σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας. Έτσι, οι συμμετέχοντες ηθοποιοί έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε όσους ενδιαφέρονται να προσέλθουν με πρόσκληση.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ | 14 Ιανουαρίου - 30 Οκτωβρίου (εκτός Ιούλιο και Αύγουστο)
ΜΕΡΕΣ | Τρίτες και Πέμπτες
ΩΡΕΣ | 18:00 - 20:00
Όλο το πρόγραμμα | 1200 €
Δυνατότητα | 3 Δόσεις
Εγγραφή | 150 €
Early Bird μέχρι 25 Noεμβρίου 2024 | 1000 €
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Όλγα Τζωρτζ
Acting Mentor, Σκηνοθέτις
Εκπαιδεύτρια Δραματικών Τεχνών
Εμψυχώτρια Ομάδων
NLP Master Coach
Relationship Coach
Πληροφορίες | Εγγραφές
Τ: 694 721 8195
Ε: acting.greece@gmail.com
Δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης με ετήσιο μέγιστο αριθμό 6 ωριαίων απουσιών.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου